We zijn in Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dianne Blom - WaarBenJij.nu We zijn in Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dianne Blom - WaarBenJij.nu

We zijn in Cambodja!

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

15 Juli 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

hoi allemaal!

gisterochtend moesten we vroeg op, want we hadden een bus die we moesten halen. Er werd ons gezegd dat we om 4 uur 's middags aan zouden komen, maar zoals dat gaat hier in het altijd relaxte azie, werd dat zo'n 4 uur later. Dit kwam mede omdat we na de grens echt super lang moesten wachten totdat de bus helemaal volgepropt was (er moesten zelfs backpacks in het gangpad liggen omdat ze niet meer in het laadruim paste) en daarna konden we eindelijk naar Siem Reap. De busritten waren best te doen, de weg was niet al te hobbelig en we hadden airco.

Daar aangekomen werden we op een donkere parkeerplaats gedropt en moesten we met de tuktuk naar downtown Siem Reap. onderhandelen over de prijs was er niet bij, want dan kreeg je het antwoord dat je ook dat hele eind kon gaan lopen, dus hebben maar braaf de volle pond betaald. In het centrum werden we naar een hostel gereden, snel even de kamer bekeken, die zag er goed uit dus namen we hem maar. We hebben trouwens een nederlandse reisgenoot, remon. Hij is alleen op reis, dus daar delen we nu een kamer mee.

Zijn vandaag met zn drieën naar Angkor Wat gegaan, dé trekpleister van cambodja. Het is echt een super mooi en oud tempelcomplex, niet te omschrijven eigenlijk. verspreid over een paar vierkante kilometer staan allemaal tempels en gebouwen, allemaal al vele honderden jaren oud en sommige helemaal overwoekerd door bomen, zoals ankor thom. We werden met een tuktuk van plek naar plek gebracht en zo hebben we de hele dag deze mooie bouwwerken kunnen bewonderen.

kreeg ook te horen dat ik niet ingeloot ben voor geneeskunde, dat is echt onwijs jammer, maar hoor het liever hier dan thuis, want hier heb je zoveel mooie en nieuwe dingen te zien en te doen dat je er niet al te lang bij stil blijft staan. kim is helaas ook uitgeloot.

Ik ga er weer vandoor!

Xx Dianne

haha, nog een kleine toevoeging....
gisteravond ook mn eerste massage gehad; het ene moment lag ik daar gierend op de grond omdat het zo kriebelde en het volgende moment werd ik in de meeste onmogelijke houding gehouden en hoorde ik al mn botten kraken.

In Ankor Wat waren niet alleen de tempels, maar ook wij een attractie. op een gegeven moment stond er een hele groep chinezen of japanners om ons heen en wilde met ons op de foto, haha:P

• 15 Juli 2010 - 12:33

Dipti:

Hee!
    Super om je verhalen weer te lezen!
    Geniet van Cambodja;)
    xxx

• 15 Juli 2010 - 12:52

André B.:

Hoi meiden,

Pas 3 dagen van huis en nu al zoveel meegemaakt. We zijn jaloers op al jullie belevenissen die we lezen tijdens de stormen en noodweer in Ned. Ga zo door met schrijven dan hebben wij ook pret. Groetjes van hier.

• 15 Juli 2010 - 13:31

Mams:

Het is hier wel erg stil maar gelukkig hebben we de computer om je leuke verhalen te lezen. Geniet van elke dag!!!

• 15 Juli 2010 - 14:00

Moeder Van Kim:

Ik begrijp dat jullie het geweldig hebben, en wat leuk dat jullie zelfs al jongens samen gaan delen( de kamer dan)!Jammer dat jullie (ook al samen) zijn uitgeloot, maar het komt allemaal wel goed. Hoest met je voet? Lukt het allemaal wel?
    Nou heel veel plezier in Cambodja en tot horens.
    P.s. missen Kim wat minder, ze was toch al depressief,ha,ha.

• 15 Juli 2010 - 21:04

Helma:

Hey Dianne!
    Leuk om al je verhalen te lezen, klinkt alsof jullie het erg naar je zin hebben en nog gaan krijgen daar.
    Ik ben helaas ook uitgeloot voor geneeskunde... Je kan niet alles hebben.

xxx

• 15 Juli 2010 - 22:05

Jacq:

haha de verhalen klinken echt geweldig :-D ik zou je bijna vragen om maar veel foto's te maken, maarja, dat is natuurlijk een beetje overbodig bij jou :-P
    wel echt zo jammer dat jullie allebei zijn uitgeloot :-(
    veeel plezier daar! ik smacht alweer naar jullie volgende update natuuurlijk!
    xxxx

• 16 Juli 2010 - 11:23

Gladys:

Hoi Dianne,

Zo te lezen is het grote avontuur begonnen. Spannend! Makkelijk, zo'n 3e reisgenoot. Maakt het ook weer wat goedkoper. Ben benieuwd naar alle verhalen en foto's. Hoop dat je regelmatig ergens een verslagje kunt schrijven. Wel erg jammer dat je uitgeloot bent (en Helma ook, las ik). Nou ja, geniet evengoed van jullie mooie reis.

• 18 Juli 2010 - 08:51

Mandy:

Heey Dianne,

Echt super leuk om dit te lezen, blijf je volgen hoor!
    Heel veel plezier nog!

xx