Home sweet home, maar gelukkig hebben we de foto's - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Dianne Blom - WaarBenJij.nu Home sweet home, maar gelukkig hebben we de foto's - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Dianne Blom - WaarBenJij.nu

Home sweet home, maar gelukkig hebben we de foto's

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

29 Augustus 2010 | Nederland, Veenendaal

Hoi Allemaal!

Nou dit is dan echt mn laatste blog:(:(

woensdag gingen we eerst naar het royal palace in Bangkok, wat echt super mooi was! wat een pracht en praal allemaal daar. het was die dag echt super warm, voor mn gevoel hadden we daar in Azië nog niet zo'n hoge temperatuur meegemaakt, 38 graden zei iemand. Bij het royal palace moest je degelijk gekleed gaan, dus ik had al een broek tot net over mn kniën en een t-shirt aangetrokken, maar dat was nog niet degelijk genoeg, dus moest ik een sarong huren en die om mn middel heen doen, haha. Na het royal palace gingen we naar een tempel waar een liggende boeddha in stond, en niet zomaar één... Hij was echt wel 8 meter hoog en wel 50 meter lang! Was echt heel mooi om te zien, en zo hadden we tenminste ook nog wat van de stad gezien in plaats van alleen maar de winkelstraat;) aangezien het onze laatste dag in Bangkok was, hebben we 's middags nog even de laatste souvenirs gekocht (lees: laatste geld opgemaakt) en toen was het donderdag dan echt tijd om te gaan! 's middags bepakt en bezakt op weg naar het vliegveld. Daar had ik nog een laatste kans om in Azië te blijven, aangezien de taxi chauffeur een oogje op me had, maar ik vond het ook wel weer lekker om naar huis te gaan, dus heb zn aanzoek maar afgewezen:P Waar mn backpack op de heenreis nog ongeveer 13 kilo woog, zat er nu voor 20,2 kilo bagage in:O En dan had ik alle breekbare spullen en dingen die er niet meer bij paste in een aparte weekendtas gedaan, dus helemaal bol stond, haha:P

Aangezien we de afgelopen weken al heel wat uurtjes onderweg waren geweest, ging de vlucht naar Dubai lekker snel. Daar moesten we 12 uur wachten op ons volgende vliegtuig! gelukkig was er al snel een uur voorbij, aangezien we verkeerde kant op waren gelopen en in plaats van naar de terminals naar de douane waren gelopen. Daar vroegen ze in welk hotel we zouden verblijven (uhh geen?!) en toen kim allemaal stempeltjes in dr paspoort kreeg hadden we wel door dat we niet de goede richting waren uitgelopen. nog geen 10 minuten later stonden we buiten, dus zijn maar snel weer door de douane naar binnen gegaan (die zullen ook wel gedacht hebben....) Daar begon het lange wachten; een paar melig bij de MacDonalds gezeten (zie de foto's:P), een tijdje achter de computer en later lekker een paar loungestoelen opgezocht waar de konden slapen. Op de heenweg zagen ze dr heel lounge achtig uit, maar ze lagen voor geen meter... gelukkig zijn we heel veel gewend na zoveel niet lekker zittende bussen, haha:P

De tweede vlucht hadden wij natuurlijk weer geluk, want we mochten voor de TWEEDE keer in de business class zitten:D:D:D we hadden er al op gehoopt, maar we dachten echt dat we niet weer zoveel mazzel konden hebben. Dus hebben we de tweede 6.5 uur lekker films op groot scherm kunnen kijken, de stoelen op massagestand, de stoelen in ligstand of allebei:P en we kregen super lekker eten. Dus na een veel de korte vlucht kwamen we weer aan op europese bodem; Dusseldorf. Dat was wel te zien ook, want het weer was gelijk slecht. Na een uur op onze bagage wachten, konden we eindelijk door de deuren naar ons welkoms comité:D:D Daar stonden onze moeders en mijn vader al klaar met een spandoek en ballonnen:D:D

Ondanks het slechte weer, dat er niets te doen is op zondag en dat we weer overgaan op de orde van de dag, is het toch wel weer lekker om thuis te zijn. Azië heeft echt een speciaal plekje in mn hart gekregen en vooral Vietnam, wat een prachtig land is dat!! De mensen lachen er zoveel meer dan bij ons en ze zijn allemaal zo grappig daar. qua vervoer heeft het begrip "alles kan" een heel nieuwe betekenis gekregen, aangezien ze er van alles op scooters vervoeren; levende varkens/raamkozijnen van een paar meter lang/eigenlijk gewoon alles wat wij met een auto vervoeren. Ook de natuur is adembenemend; van de mekong delta tot de mooie stranden, van schattige plaatsjes als Hoi An en Dalat tot de drukke steden Ho Chi Minh en Hanoi en van de mooie bergen en rijstterassen in Sapa tot de mooie uitstekende rotsen in Ha Long Bay. Kortom; een land dat voor iedereen wat de bieden heeft. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik er zeker nog een keer terug kom en raad iedereen aan om er een keer naartoe te gaan, want het is zo prachtig en anders dan hier, maar toch heel vertrouwd.

Ik heb zoals beloofd de foto's op mn picasa gezet, de ongecensureerde versie;)

hopelijk tot snel bij een volgende reis en ik vond het echt SUPER dat jullie me al die weken gevolgd hebben en lieven en leuke berichtjes hebben gepost;)

Xxxxx

• 30 Augustus 2010 - 08:47