Laatste blog vanuit het geweldige Azie!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dianne Blom - WaarBenJij.nu Laatste blog vanuit het geweldige Azie!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dianne Blom - WaarBenJij.nu

Laatste blog vanuit het geweldige Azie!!

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

24 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

eej!

nou hier mn laatste blog alweer vanuit het prachtige Azie:(

Vorige week gingen we vanuit de nachttrein dus gelijk door naar Ha Long bay. We dachten dat we in Hanoi bij het treinstation opgehaald zouden worden door het kantoor waar we de tour hadden geboekt maar er stond niemand, dus zijn we maar met de taxi terug gegaan. eenmaal bij het kantoor aangekomen, om 5 uur 's ochtends, zat alles echt potdicht nog. Toen gingen we maar even wat rond lopen. Op een gegeven moment kwamen we langs zo'n meer, lopen er gewoon honderden mensen te joggen en rek en strek oefeningen te doen, om 5 uur, haha!! gelukkig ging het kantoor om 8 uur open en konden we nog snel even de spullen omwisselen. Even later kwam de bus om naar Ha Long Bay te gaan. Toen we daar aan kwamen zagen we echt massa's toeristen, maar eenmaal op de boot viel het gelukkig mee.

De boot was al echt heel mooi, maar de omgeving was nog mooier!! Heel apart om al die rotsen te zien die boven de zee uitsteken. gelukkig heb ik weer een fototoestel, dus heb echt heeel veel foto's gemaakt. 's middags gingen we eerst naar een grot. Al die toeristen die we in de haven al hadden gezien, liepen nu in die grot, niet normaal.. maar de grot was wel echt super mooi (en heerlijk koel). Daarna mochten we een uur gaan kayaken. Dat was echt heel leuk om te doen, lekker tussen alle rotsen door peddelen en op een gegeven moment gingen we zelfs door een gat in een rots heen. het kayaken was trouwens nog best lastig, want kim en ik moesten samen in een kayak en het sturen ging af en toe niet helemaal goed, om even te quoten van kims weblog: *** ("Wat doe je?!" "Ik stuur naar rechts!" "Maar ik wil naar links!" "Oh, ik dacht naar rechts!" etc etc.) *** 's avonds gingen we iets doen wat ik echt de hele vakantie al een keer wilde doen: karaoken:D:D Op de boot hadden ze een karaoke installatie en gingen we met nog een heel stel anderen echt de meest foute nummers zingen (nadat wij I'm a barbie girl hadden aangevraagd heeft onze gids mij echt 3 keer barbie girl genoemd, haha zie ik er zo uit...) De volgende dag moesten we al vroeg op en gingen we naar Monkey Island. zoals de naam al zegt leven er dus echt apen op dat eiland. Na een stukje de rotsen op te zijn geklommen zagen we inderdaad een aap, maar even later kregen we echt de schrik van ons leven toen die eerst zo schattige aap agressief begon te worden en de jongen voor ons ging aanvallen. Het eiland zelf was trouwens wel heel mooi, echt zo'n expeditie robinson eiland. na nog een stuk gevaren te hebben werden we afgezet op een ander eiland en mochten we heel hollands gaan fietsen:D en om het plaatje compleet te maken begon het ook nog eens te regenen. Na dit eiland werden we door onze boot afgezet op Cat Ba Island, waar we zouden overnachten in een hotel. De rest van de avond hebben we lekker rondgelopen over de boulevard. We kregen trouwens bij elke maaltijd vis te eten, dat was een beetje minder, maar gelukkig serveren ze er altijd weer de vertrouwde rijst bij:D

De volgende dag was het al weer tijd om terug naar het vaste land te gaan en kwamen we begin van de avond aan in Hanoi. Hier zijn we gelijk door naar de bioscoop gegaan, want de film "Salt" waar we heen wilden was net die dag ervoor in premiere gegaan. Die dag erna was onze laatste dag in Hanoi. 's ochtends zijn we eerst naar het mausoleum van Ho Chi Minh geweest, waar je hem gewoon kunt zien aangezien hij in een glazen kist ligt. Er stond echt een rij van een paar honderd meter voor de ingang en het duurde ruim een uur voor we binnen waren. Wel indrukwekkend om te zien dat zoveel mensen hem bezoeken, wat ook wel begrijpelijk is aangezien hij degene is die het land 65 jaar geleden onafhankelijk heeft gemaakt. Na het mausoleum hebben we ook nog zijn twee woonhuizen bezocht en een pagoda die ook op dat complex stond.

Daarna was het eindelijk zover, hetgeen waar ik al weken naar uit had gekeken; SHOPPEN:D:D:D we hebben de hele middag door de stad geslenterd op zoek naar souvenirs. Eerst heb ik maar even een weekendtas gekocht, aangezien mn backpack niet groot genoeg was om alle souvenirs in te doen. Gister hoefden we pas om 6 uur naar het vliegveld, dus konden we nog de laatste souvenirs kopen, wat resulteerde in nog een extra weekendtas. Ik denk dat er een extra busje besteld moet worden om al mn bagage in te vervoeren na alle schoenen/schaaltjes/stokjes/kommetjes enz.... die ik gekocht heb:D En toen was het echt tijd om te gaan; bepakt en bezakt gingen we op weg naar het vliegveld (gelukkig was het allemaal goed gekomen met het vliegticket, dat we op de laatste dag nog in reservering hadden en nog moesten gaan betalen op het kantoor). De vlucht naar bangkok was maar 2 uur en aangezien we deze vakantie al ruim 130 uur in vliegtuigen/bussen/treinen hebben gezeten was het net of we na een half uur alweer uit konden stappen.

Nu zijn we dus weer in Bangkok, onze laatste stop voor we naar huis gaan. Dit betekend natuurlijk dat we ook nog maar 1 keer onze tassen hoeven te verplaatsen en dat we hier dus lekker verder kunnen shoppen, want waar ze in vietnam vooral souvenirs verkochten hebben ze hier kramen vol met kleding:D:D en vrouwen hebben natuurlijk nooit genoeg kleding;) morgen gaan we ook nog wat culturele dingen bezoeken en de laatste inkopen doen en dan is het donderdag alweer tijd om naar huis te gaan! Heel erg jammer, want Azie heeft echt mijn hart veroverd, maar ik vind het ook wel weer lekker om naar huis te gaan en ik ben er zeker van dat dit niet de laatste keer is dat ik hier ben.

vrijdagmiddag om 2 uur landen we weer in Dusseldorf, waar we natuurlijk welkoms committee en spandoeken verwachten, haha:P

Als ik weer thuis ben zal ik nog even mn foto's op internet zetten:D

Xxx

• 24 Augustus 2010 - 11:51

Thea:

Hellooooo!
    Is it me you're looking for?

• 24 Augustus 2010 - 11:52

Paps:

Moeten we nog een boedelbak meenemen naar Dusseldorf of wordt alles nagestuurd met een zeecontainer ??
    Geniet er nog even van dan zien we jullie vrijdagmiddag en hopelijk hebben we dan beter weer dan op de heenreis.

• 24 Augustus 2010 - 12:34

Mandy:

Heey Dianne!

Super om je blog weer te lezen. Ik heb je al die weken gevolgd hoor!
    Geniet nog van de laatste daagjes en tot snel!

• 24 Augustus 2010 - 13:30

Amber:

Hey Shopaholic!:P
    Oh dat kayakken en apeneiland en alles klinken zo vet!:) Jullie hebben echt leuke (en veel!) dingen gedaan! Ik kijk uit naar zaterdag, dan zie ik jullie eindelijk weer ! Je moet wel meegaan hoor, schijt aan je jetlag enzo:P

xxxxxxxx

• 24 Augustus 2010 - 13:53

Dipti:

Het klinkt allemaal weer geweldig! Veel plezier nog met het shoppen morgen;)
    xxx

• 25 Augustus 2010 - 09:01

Moeder Van Kim:

Hi, nog 2 nachtjes! Spandoeken zijn bijna klaar, hopenlijk passen ze in de auto anders moet je pa lopen,ha,ha. Ga er nog effe tegenaan en blijf zelfs nu nog op elkaar passen, zou lullig zijn als je elkaar de laatste dag uit het oog zou verliezen. Zaterdag wacht er nog een welkomstcommitee op jullie, maar wij zullen er vrijdag zijn.
    Alvast een goede reis en tot vrijdag!

• 27 Augustus 2010 - 12:08

Jacqueline:

Jaaa dat betekent dat jullie nú geland zijn! ik ren snel naar mijn mobiel toe haha!