Hoi An en Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Dianne Blom - WaarBenJij.nu Hoi An en Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Dianne Blom - WaarBenJij.nu

Hoi An en Hue

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

13 Augustus 2010 | Vietnam, Hué

eej!

nog maar twee weken te gaan, wat gaat de tijd toch snel! Bij de vorige blog waren we nog in Nha Trang, daar zijn we uiteindelijk tot en met vrijdag gebleven (haha, we zitten elke keer tegen elkaar; wat voor dag is het vandaag??). Op het strand nog weer iets grappigs meegemaakt, wat waarschijnlijk een stuk grappiger is als je er zelf bij geweest bent, haha:P op een gegeven moment komt er een vrouw naar ons toe die fruit verkoopt, zingt ze heel hard naar die jongens waarmee we op het strand waren; Hello! Is it me you're looking for?? toen die jongens geen fruit wilden kopen; ugly men! en later toen ze wel fruit wilden kopen; no not ugly, handsome men!:P

vrijdagavond gingen we met de slaapbus naar Hoi An. Het was echt een rit van 10 uur, dus maar goed dat de bedden in de bus best wel goed lagen. Vervolgens kwamen we echt om half 7 's ochtends al aan in Hoi An, dus snel een hotel opgezocht, ontbeten en lekker rustig aan gedaan. Hoi An is echt het meest schattige plaatsje dat ik ooit gezien heb (google het maar als je het niet gelooft:P) In het oude centrum,
dat op de UNESCO werelderfgoedlijst staat, zijn alle huizen in dezelfde stijl gebouwd en allemaal geel geverfd. Ook zijn de huizen allemaal heel laag, wat echt een heel knus gevoel geeft. En overal hangen van die lantaarntjes. Hoi An staat er om bekend dat er heel veel kledingwinkels zijn en dat hebben we geweten, er zijn echt honderden winkeltjes waar je je eigen kleding kan laten maken:D Dus ook al was het meer dan dertig graden, Kim en ik hebben een winterjas gekocht:D Ik was bij ons al twee jaar op zoek naar een donkerblauwe jas en hier kon ik hem gewoon laten maken, super stoer! En aangezien mn vader een "beetje" klein is, hier ook gelijk een colbert op maat laten maken;) De tweede dag gingen we op excursie naar 'My Son', dat lijkt een beetje op Angkor Wat, maar is veeel kleiner en was niet heel interessant om te zien omdat het eigenlijk alleen nog maar ruines waren.. De laatste dag in Hoi An hebben we lekker Hollands een fiets gehuurd:D was echt heerlijk om snel van plaats naar plaats te gaan en hier was het gelukkig niet zo druk als in Ho Chi Minh City, dus durfden we het wel aan. In Hoi An wordt je trouwens wel heel hebberig, want ze hebben zulke mooie souvenirs daar! Voor mn portemonnee maar goed dat het niet de laatste stop was, anders waren er drie extra weekendtassen mee naar huis gegaan.

De dag erna gingen we door naar Hue. Ons hotel zit tegenover een cafe; On Thu Wheels. Het grappige van dit cafe is dat alle muren vol zijn geschreven door toeristen die hier zijn geweest, ook heel veel Nederlanders. De volgende dag gingen we een tour doen achter op een motorbike. Ook de omgeving van Hue is weer prachtig, met rijstvelden en in de verte bergen. Als eerste gingen we naar een pagode, waar ook allemaal van die kinder monniken les kregen. Daarna gingen we ergens heen, ik weet niet eens wat het precies was, maar daar heb ik me echt kapot gelachen; dr was een oud omaatje die ons ging laten zien wat voor landbouw hulpmiddelen ze gebruiken en daar maakte ze echt een show van. Ze beelde echt van alles uit en ging er soms bij zingen, maar het grappigste kwam pas toen ze een soort hangmatje liet zien waar baby's in gelegd werden. In die mand lag een pop en nadat ze zelf een huilende baby na had gedaan kwam er uit die pop keihard het liedje van; I'm a barbie girl.... echt te hilarisch:P Daarna gingen we nog naar een bergtop, waar je heel mooi uitzicht had over de omgeving en waar echt hele groene bomen stonden.

Gister zijn we met een excursie naar de DMZ geweest, de Demilitarised Zone. Hier lag tijdens de vietnamoorlog de scheiding tussen noord en zuid. eerst gingen we naar de Vinh Moc tunnels, dat zijn hele gangenstelsels onder de grond met aan weerszijde een paar inhammen waar families tijdens de bombardementen moesten schuilen. Daarna nog naar een paar militaire basissen geweest. Onze gids wist heel veel te vertellen en ik ga thuis echt meer lezen over de vietnamoorlog, want het is echt interessant en indrukwekkend allemaal.

Vandaag zijn we in Hue naar de Citadel geweest, Hier woonden de keizers met hun families en hadden ze allemaal gebouwen om gasten te ontvangen en dat soort dingen. omdat we zometeen met de slaapbus naar Hanoi gaan, hadden we ook hier maar even een fiets gehuurd (ondanks dat het verkeer hier een stuk drukker is, maar net als met dat oversteken raken we ook hier aan gewend)

EN; Ik heb weer een fototoestel gekocht:D:D:D precies dezelfde als die ik eerst had, dus ik kan weer veel foto's gaan maken:D

Ik ga weer, want het busje komt zo:D

Xx

  • 13 Augustus 2010 - 09:54

    Mams:

    wees zuinig op je toestel!! Zijn erg benieuwd naar de foto's. Geniet nog van de laatste 2 weken. je kamer is lekker schoongemaakt en je eigen bedje staat schoon klaar.Ik kan je daarna nog 2 dagen verwennen.
    dan mag jij/jullie mij verwennen. Groetjes!!!

  • 13 Augustus 2010 - 10:23

    Paps:

    Hé Dian,
    Goed dat je weer een camera hebt, dan kunnen we hopelijk weer snel plaatjes kijken. Ik ben benieuwd hoe het colbertje is geworden (mooi verjaardagskado !!). We gaan langzaan aftellen voor de rit naar Dusseldorf, maar daar moeten jullie natuurlijk nog lang niet aan denken.
    Veel plezier nog in de laatste 2 weken en tot horens.

  • 13 Augustus 2010 - 17:04

    Moeder Van Kim:

    Joh, goed dat je weer een camera heb, kun je je weer uitleven! Ik ga kijken of er weer wat foto's doorkomen. Jouw verhaal vertelt meer dan dat van Kim, wordt ze een beetje moe of zo. Gelukkig doen jullie ook nog wat aan de conditie(fietsen), want zo meteen moeten jullie ook weer aan de slag. Zal best tegenvallen dat burgelijke leven. Lees dat je moeder je kamer heeft schoongemaakt, zou dat een hind voor mij zijn? Zal ik wel moeten opschieten, nog maar 13 nachtjes.(zijn niet aan het tellen) Hopelijk hebben jullie een goede busrit gehad naar Hanoi als je dit lees. Nog heel veel plezier en......pas goed op elkaar.(hou ook al een beetje van jou omdat je het zo lang met Kim uit houd,ha,ha(grapje)

  • 14 Augustus 2010 - 17:54

    Toon Van Maanen:

    Hallo Dianne,
    Het blijft boeiend om jullie verhalen te lezen. Ongelooflijk dat je alweer zo lang onderweg bent. Geniet er nog van. Ben heel benieuwd naar je foto's en "live" verhalen. Nog een heel fijne tijd. Ik moet nu ook even op vakantie. Ik zie je dus als ik weer terug ben. Nog veel plezier en alvast een goede terugreis. Toon

  • 17 Augustus 2010 - 22:40

    Theo:

    He Di,
    Ik wil het ook meemaken. Kan im me aanmelden?
    Groeten,
    Theo.

  • 18 Augustus 2010 - 06:00

    Kimmmm:

    Ik wilde eigenlijk een berichtje onder de naam Thea schrijven, maar toen kwam je net binnen en zag je dat ik wat schreef, dus dat verpestte het een beetje :(
    Is het al bijna 5 uur?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dianne

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 14032

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 27 December 2014

3 maanden Zuid-Amerika

12 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Backpacken in Azië

Landen bezocht: