Heerlijk paar dagen strand en... Vietnam!!!:D - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Dianne Blom - WaarBenJij.nu Heerlijk paar dagen strand en... Vietnam!!!:D - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Dianne Blom - WaarBenJij.nu

Heerlijk paar dagen strand en... Vietnam!!!:D

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

25 Juli 2010 | Vietnam, Can Tho

Ik leef nog steeds!

na een week werd het wel weer eens tijd voor een blog dacht ik zo. Vorige week maandag gingen we dan eindelijk op weg naar het strand:D Na een busrit van 5.5 uur kwamen we aan in de badplaats van Cambodja, Sihanoukville. Daar hebben we een paar dagen lekker kunnen chillen op het strand, heerlijk!!! De eerste twee dagen was het weer ook prachtig, dus lekker kunnen zonnen en verbranden natuurlijk, maar dat is nu mooi bruin geworden;) De laatste twee dagen was het weer jammer genoeg wat minder en heeft het vooral geregend, maar ook toen hebben we ons prima vermaakt in een van de vele strandtenten. En mijn week kon sowieso niet meer stuk, nadat ik een mailtje had gekregen dat ik alsnog ben ingeloot voor Geneeskunde, echt SUPER!!:D:D:D

We begonnen de dag standaard met een heerlijk ontbijtje aan het strand en 's avonds hebben we elke keer geBBQed ook weer op het strand natuurlijk. Wij waren er dan ook van overtuigd dat we genoeg uitgerust waren voor de rest van de vakantie, maar die gedachte werd na een dag alweer verstoord, toen we vrijdagochtend op weg naar Vietnam gingen. We zouden een 'luxe' bus krijgen, maar in plaats daarvan werden we opgehaald door een of ander oud krot die bij ons al tien keer naar de schroothoop gebracht zou zijn. Nou gebeurt dit wel vaker en zijn het alleen pick up busjes en wordt je naar een busstation gebracht om over te stappen op de goede bus. Wij zaten echter na een uur nog steeds in dat gammele ding. Niet veel later zette de chauffeur het busje aan de kant en bleken we een lekke band te hebben die gemaakt moest worden, dus na een half uur stil te hebben gestaan bij de monteur hobbelden we weer heerlijk verder, niet! Als excuus kregen we dat de andere bus kapot was... Bij de grens moesten we ook nog een dollar gaan betalen voor een of andere gezondheidsverklaring die we in moesten vullen, dus toen we halverwege de middag in Chau Doc waren aangekomen hebben we onszelf maar getrakteerd op een mooie hotelkamer. Nou klinkt dit wel allemaal heel negatief moet, maar we hebben het nog steeds super naar ons zin hoor;)

En we zijn gewoon eindelijk in Vietnam, hoe leuk:D:D Een super mooi land met veel geschiedenis. Ook hier al weer het nodige meegemaakt de afgelopen dagen. Gister zijn we voor het eerst achter op een 'moto' gestapt (bij ons beter bekend als motorfiets of scooter) en dat was best wel eng in het begin. Zeker omdat het een beetje miezerde, ik was echt bang dat ik binnen no time languit op het asfalt zou liggen, maar het was best cool eigenlijk en ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Als eerste gingen we langs een kleurige pagode, om vervolgens naar Sam Mountain te gaan, een heilige berg voor de vietnamezen. Vanaf deze berg had je echt super mooi uitzicht over de omgeving en aangezien we in een grensplaats zaten dus ook over Cambodja. Daar heb ik even heerlijk van het uitzicht genoten vanuit een hangmat en kregen we noodlesoep. Daarna nog langs twee tempels gereden en toen werden we weer bij het hotel afgezet.

Onder het eten kwamen we een Nederlands stel tegen en die zei dat er iets verderop een begrafenisceremonie aan de gang was en dat we daar ook maar even moesten gaan kijken. Dus wij gaan er even later heen, is het gewoon een soort feestje, haha:P De kist stond ergens in een cafeetje met een dweilorkest ervoor en buiten zaten de vrienden en familie allemaal lekker te kletsen en te eten en drinken. Wij werden gelijk uitgenodigd om er bij te komen zitten en het was heel bizar; zo'n begrafenis heb ik echt nog nooit meegemaakt!

Vandaag zijn we op weg gegaan naar Ho Chi Minh Stad, met een 2-daagse tour. Met een bootje gingen we op weg om een minderheidsgroep bezoeken, de Cham. Onderweg kwamen we langs 'floating villages', echt heel apart om hele dorpen te zien die op het water gebouwd zijn. Daar gingen we ook bij een 'fish farm' kijken, duizenden vissen die gevangen waren, werden bij elkaar in een groot afgezet stuk naast zo'n drijvend huis gestopt en als er toeristen langskomen dan krijgen ze wat eten zodat ze met zn allen omhoog springen en wij daar een foto van kunnen maken:P

Ik ga weer... nog even van de rust hier in Can Tho genieten, voor we morgenavond in het drukke Ho Chi Minh Stad aankomen. De foto's zet ik er daar over een paar dagen op;)

Xx

• 25 Juli 2010 - 12:47

Conny:

Hey Dianne,

Super leuk om je belevenissen te kunnen volgen . Geniet er van !
    En ... nog van harte gefeliciteerd dat je bent ingeloot voor geneeskunde.

• 25 Juli 2010 - 18:14

Mart:

Hoi, ik had al eerder willen kijken, maar internet ligt eruit. Super dat je Gnk kunt doen (in nijmengen?)! en naar wat ik lees hebben jullie beide heel veel plezier en weet maar dat ik stikjaloers ben, maar het jullie ook erg gun:P
    Geniet er nog eens enorm van!:)

• 26 Juli 2010 - 11:22

Marcoo:

Hoi Dianne,

Ik heb (na een vermoeiende vierdaagse) even alles wat je hier hebt (inclusief foto's) gelezen en het klinkt ontzettend super awesome cool!!! Zeker ook de killing fields lijken heel bijzonder. Prachtig ook om eens zo'n begrafenis mee te maken!

Ik ben blij dat jullie het zo tof hebben en ook blij dat wij later collegaatjes worden :D

Veel plezier nog; blijf aub lekker posten!!!

Marco

• 26 Juli 2010 - 19:32

Mams:

Hoi Dianne,Kim
    Wat maken jullie veel mee! heb je al heimwee naar onze,lelijke oude wijven,suzuki? die rijdt dan toch wel erg comfortabel hé. Doe voorzichtig en pas goed op elkaar.

• 29 Juli 2010 - 06:22

Wilma Pols:

Gefeliciteerd met je inloting. Echt gaaf, en je hebt iets om naar uit te kijken!!!
    Dat verhaal van die begravenis was wel apart. Dat ken ik ook niet hoor hahahaha.En dat jullie erbij mochten zitten?
    Ik kijk weer uit naar de foto`s!!!!
    Groetjes

• 01 Augustus 2010 - 15:26

Moeder Van Kim:

Hi, als eerste natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je inloting,echt hardstikke leuk! Heb je gelijk weer wat om naar uit te kijken. Heb net Kim aan de telefoon gehad en hoorde nog geen spoor van heimwee,dus gaat het nog zeer goed met jullie, denk ik. De verhalen zijn in ieder geval nog steeds zeer enthousiast(is dit goed geschreven?). Heb je nu ook door dat een begrafenis niet altijd triest hoeft te zijn, als er maar genoeg eten en drank is, denk dat ik gelijk mijn uitvaart maar ga regelen, lijk me zo ook wel wat.
    Kijk wel goed uit met oversteken, schijnt nogal gevaarlijk te zijn.
    Nu, nog heel veel plezier en blijf op elkaar letten!
    Groetjes van ons.

• 02 Augustus 2010 - 06:19

Toon Van Maanen:

Hallo Dianne, Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je inloting ! Super voor je. Ook je verhalen zijn nog altijd boeiend. Heb je ook niet het idee : 'waar maken wij ons allemaal druk om"? Geniet er maar van. Veel plezier.

• 02 Augustus 2010 - 06:19

Toon Van Maanen:

• 03 Augustus 2010 - 16:37

Mams:

Hoi dames,Alles goed?
    Dianne, nu je uit je foto dip ben msg je wel weer eens een verhaal(tje) schrijven. Hebben jullie het te druk of zijn jullie nederland vergeten? Nog 24 dagen! Hou je het nog vol zonder ons? wij denken veel aan jullie en gelukkig hebben we telefoon. Volgende keer wel graag bellen als jullie niet de slappe lach hebben. Lachen doen we wel als jullie weer thuis zijn = Stukke goedkoper. Groetjes van ons

• 03 Augustus 2010 - 19:58

Chris En Gerrie:

alles goed daar?
    wij vieren gezellig de verjaardag van fabian, gezellig joh!
    genietse en.... gedraag je!
    groeten aan kim.
    tot de 27e. doei